چرا نماز میخوانیم؟چرا عربی؟چرا اینقدر تکراری؟چرا.........

وبلاگی به زیبایی بودن با خدا..♥♥

چرا نماز میخوانیم؟چرا عربی؟چرا اینقدر تکراری؟چرا.........

چرا نماز می خوانیم ؟ 

 همانطور كه در قرآن هم آمده نماز نوعی تشكر از خداست. خدا نعمتهای زیادی به ما داده، كه دادن نعمتها از طرف اوست و نگه داشتن این نعمتها از طرف ماست. همانطور كه خدا به پیامبر نعمت وجود حضرت زهرا (س) را داد و به شكرانه ی آن نعمت به پیامبر فرمود؛ فَصَلِّ لِربّكَ وانحَر نماز بخوان و قربانی كن.

شكر نعمت، نعمتت افزون كند                        كفر نعمت، از كفت بیرون كند

چرا عربی ؟

علتهای خیلی زیادی دارد كه مهمترین آنها از این قرار است:1- ایجاد یك زبان بین المللی.2- ایجاد وحدت.3- اگر قرار بود هركس به زبان و لهجه خودش نماز بخواند هزاران نوع نماز ایجاد می شد.4- وقتی اثر نفیسی به زبان دیگری ترجمه می شود لطایف ونكات ادبی آن از بین می رود.

5- هیچ كلامی نمی تواند جایگزین كلام خدا گردد چون در عین قصار و كوتاهی ، معانی وسیع وعمیقی دارد .

چرا اینقدر تكراری ؟

اولاً نماز تكرار نیست بلكه شاید در ظاهر تكرار باشد؛ ولی در باطن هر نمازی مانند یك پله از نردبان است كه باهر وعده، پله ای به خدا نزدیك تر می شویم پس پله اول وآخر نردبان خیلی با هم متفاوتند؛ ثانیاً هر تكراری بیهوده نیست، تكراری ترین عمل آدمی در طول حیات خوردن و آشامیدن است كه هیچ انسان عاقلی آن را زائد نمی داند بلكه آن را برای حفظ سلامت وتندرستی لازم و واجب می داند؛ و نماز ورزش و تغذیه ی روح می باشد كه برای پرورش روح و سوخت وساز مواد زائد و رذائل اخلاقی لازم و واجب است.

چرا 17 ركعت ؟

اول خدا در شب معراج 50 نماز 2 ركعتی بر امت پیامبر واجب كرد كه پیامبر پس از ملاقات با حضرت موسی از خدا تخفیف گرفتند تا به 10  ركعت رسید 5 تا 2 ركعتی. همه ی مسلمانان در ابتدا 10 ركعت نماز می خواندند؛ بعد از اینكه پیامبر به مدینه رفتند پیامبر 7 ركعت دیگر به 10 ركعت اضافه كردند كه معروف به فرض النبی هستند. امام رضا (ع) علت این كار پیامبر را، جبران نقص و كمبودهایی در اصل نماز بیان كردند.

چرا اول وقت ؟

 پیامبر سه چیز را در مورد كسی كه نماز را اول وقت می خواند تضمین كردند:1- جدایی او از غم واندوه.2- راحت بودن او به هنگام مرگ.

3- رهایی از آتش جهنم. بعلاوه وقت شناسی مهمترین عامل پیشرفت بوده و علاوه بر فواید معنوی باعث انضباط های جسمی وروحی می شود و به ما می آموزد هر كاری هر چند دارای وقت زیادی است ولی بهتر است در اولین فرصت انجام شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: چرا نماز میخوانیم/چرا اول وقت/چرا عربی/,
نويسنده : زینب ناظمی


كافه موزيكال:مرجع موسيقي بيكلام

CAFE MUSICAL

WEBIHA